いま読まれている記事

『ボーダーランズ2』の派生ゲーム『タイニー・ティナとドラゴンの城塞』がEpic Games Storeにて期間限定で無料配布へ。同作のDLCがスタンドアローン化

article-thumbnail-211110i

 2KとGearbox Softwareは11月10日、『タイニー・ティナとドラゴンの城塞 ~ワンダーランズで一発限りの大冒険!』の販売を開始した。価格は税込で1100円で、対応プラットフォームはPS4PS5(後方互換機能を使用)、Xbox OneXbox Series X|SPC(Steam、Epic Games Store)となる。

 なお、PC版は発売時はEpic Games Store専売となるが、Steamでは2022年内に販売を開始する。

 また、Epic Games Storeでは日本時間の11月17日(水)午前0時59分までは無料でダウンロードが可能だ。

 『タイニー・ティナとドラゴンの城塞 ~ワンダーランズで一発限りの大冒険!』は、2013年に発売された『ボーダーランズ2』DLCクエストを単独で遊べるようにした一人称視点のシューティングゲームだ。

 本作は『ボーダーランズ』シリーズの人気キャラクター「タイニー・ティナ」が主導するテーブルトークRPG「バンカー&バッドアス」の世界を舞台に、プレイヤーは銃と魔法を駆使して魔法の世界で立ちはだかる敵を退け、ファンタジーな世界を攻略することとなる。

 また、本作のシステムや世界観を踏襲した『ワンダーランズ ~タイニー・ティナと魔法の世界』 は2022年3月25日(金)に発売を予定している。こちらの対応プラットフォームはPS4、PS5、Xbox One、Xbox Series X|S、PC(Steam、Epic Games Store)となり、PC版は発売時はEpic Games Store専売で、Steam版は2022年内に販売を開始する。

 『ワンダーランズ ~タイニー・ティナと魔法の世界』の最新情報はゲームの公式サイトおよび Twitterにて発信しており、興味がある読者はチェックしておくと良いだろう。

『ボーダーランズ2』の派生ゲーム『タイニー・ティナとドラゴンの城塞』がEpic Games Storeにて期間限定で無料配布へ。同作のDLCがスタンドアローン化_005
(画像は『ワンダーランズ ~タイニー・ティナと魔法の世界』2022年発売決定! ようこそ、なんでもアリのヒャッハーの国へ! – PlayStation.Blog 日本語より)

 プレスリリースの全文は以下のとおり。

2K と Gearbox Softwareから『タイニー・ティナとドラゴンの城塞™ ~ワンダーランズで一発限りの大冒険!』を本日より発売開始

『ボーダーランズ2』の派生ゲーム『タイニー・ティナとドラゴンの城塞』がEpic Games Storeにて期間限定で無料配布へ。同作のDLCがスタンドアローン化_006

ファンの人気が高い大好評DLCコンテンツを単独タイトルとしてリリース

東京- 2021 年 11 月 10日(水) – 本日、2K と Gearbox Software は『タイニー・ティナとドラゴンの城塞 ~ワンダーランズで一発限りの大冒険!』の発売をスタートいたしました。2013 年に発売されたファン人気の高い DLC クエストが、Xbox One、PlayStation®4、Xbox Series X|S 及び PlayStation®5(後方互換機能を使用)、PC(Steam、Epic Games Store)にて『ボーダーランズ 2』ゲーム本編をお持ちでなくとも単独で遊べるスタンドアローンゲームとして発売されます。価格は ¥1,100*です。なお Epic Games Store では日本時間の 11 月 17日(水)午前0:59**まで無料でダウンロード可能となっております。

『タイニー・ティナとドラゴンの城塞 ~ワンダーランズで一発限りの大冒険!』は「ボーダーランズ」シリーズの人気キャラクター「タイニー・ティナ」が初めてバンカーマスターを務めたテーブルトーク RPG「バンカー&バッドアス」のスリリングなセッションが舞台です。プレイヤーは彼女が生み出した世界に入りこんで、復讐と贖罪を求める壮大な冒険に挑みます。ダイナミックでファンタジーテイストな世界には、お城やダンジョン、そして魔法の森も登場します。

2013 年の発売当時、オリジナル「タイニー・ティナとドラゴンの城塞」はGearbox Software の DLC クエストの中でもっとも野心的で印象的なもののひとつとして好評を得ており、IGN には「シリーズ最高峰のゲームプレイとストーリー」と評価されています。本日発表した単独タイトルは、原作のカオスな楽しさはそのままに、新しい戦利品と外見カスタマイズ・アイテムが追加されたものです。

「「タイニー・ティナとドラゴンの城塞」は Gearbox 史上もっとも重要なコンテンツのひとつでした。オリジナルの「タイニー・ティナとドラゴンの城塞」では、大好評の「ボーダーランズ」シリーズに今までに全くなかったジャンルを導入したコンテンツとなっただけでなく、Gearbox 作品随一のゲームプレイとストーリーを作り上げることができました。タイニー・ティナの初めての冒険を新世代のプレイヤーに楽しんでいただくのが楽しみです。長年のファンのみなさんも、ぜひこの機会にストーリーの原点に立ち返りワンダーランズを生み出した魔法を今一度体験してみてください」

― 『タイニー・ティナとドラゴンの城塞』エグゼクティブ・プロデューサー、ランディー・ピッチフォード

『タイニー・ティナとドラゴンの城塞 ~ワンダーランズで一発限りの大冒険!』の日本のレーティングはCERO Dとなります。

■Epic Gamesストアでの購入はこちら(期間限定で無料配信中)

https://www.epicgames.com/store/ja/p/tiny-tinas-assault-on-dragon-keep-a-wonderlands-one-shot-adventure

■Steamでの購入はこちら

https://store.steampowered.com/app/1712840/

■PlayStation Storeでの購入はこちら

https://store.playstation.com/ja-jp/product/UP1001-CUSA30035_00-000PAWPAWSIEAPS4

■マイクロソフトStoreでの購入はこちら

https://www.xbox.com/ja-jp/games/store/タイニー-ティナとドラゴンの城塞-ワンダーランズで一発限りの大冒険/9nt9r76cmj4s

本タイトル以外にも、2K と Gearbox Software の最新作、ヒャッファンタジーなワールドを冒険できる『ワンダーランズ ~タイニー・ティナと魔法の世界』が 2022 年 3 月 25 日(金)発売予定です。対応ハードは、 Xbox Series X|S、Xbox One、PlayStation®5、PlayStation®4、PC(発売時は Epic Games Store 専売、その他の PC デジタル販売は 2022 年内に開始)です。

『ワンダーランズ ~タイニー・ティナと魔法の世界』に関する最新情報についてはゲームの公式サイトおよび Twitter、Facebook にて発信しております。ぜひフォローをお願いいたします。

2KはTake-Two Interactive Software, Inc.(NASDAQ: TTWO)がすべての株式を保有する同社の販売レーベルです。

本記事に掲載されているすべての商標および著作権は、それぞれの所有者に帰属します。

*割引価格は2Kの希望小売価格に基づきます。実際の価格は販売サイトによって異なります。詳細につきましては各販売サイトをご覧ください。

**『タイニー・ティナとドラゴンの城塞 ~ワンダーランズで一発限りの大冒険!』は日本時間の11月17日(水)午前0:59までEpic Games Storeにて無料で配信しています。デジタル版のみです。利用規約が適用されます。

About Take-Two Interactive Software

Headquartered in New York City, Take-Two Interactive Software, Inc. is a leading developer, publisher, and marketer of interactive entertainment for consumers around the globe.We develop and publish products principally through Rockstar Games, 2K, Private Division, and T2 Mobile Games.Our products are designed for console systems and personal computers, including smartphones and tablets, and are delivered through physical retail, digital download, online platforms, and cloud streaming services.The Company’s common stock is publicly traded on NASDAQ under the symbol TTWO.For more corporate and product information please visit our website at www.take2games.com.

About 2K

Founded in 2005, 2K develops and publishes interactive entertainment for video game consoles, personal computers, and mobile devices, with product availability including physical retail and digital download.The Company is home to many talented development studios, including Visual Concepts, Firaxis Games, Hangar 13, Cat Daddy Games, 31st Union, Cloud Chamber, and HB Studios.2K’s portfolio includes several AAA, sports, and entertainment brands, including global powerhouse NBA® 2K; renowned BioShock®, Borderlands®, Mafia, Sid Meier’s Civilization® and XCOM® brands; popular WWE® 2K and WWE® SuperCard franchises; as well as the critically and commercially acclaimed PGA TOUR® 2K.Additional information about 2K and its products may be found at 2k.com and on the Company’s official social media channels.

About Gearbox Software

Gearbox Software is a Frisco, Texas-based award-winning, independent developer of interactive entertainment.It was founded in 1999 by game industry veterans, and its first release was Half-Life:Opposing Force.Since then, the company has become known for successful game franchises including Borderlands, Brothers in Arms, and Battleborn, as well as acquired properties Duke Nukem and Homeworld.For more information, visit www.gearbox.com/.

Cautionary Note Regarding Forward-Looking Statements

The statements contained herein which are not historical facts are considered forward-looking statements under federal securities laws and may be identified by words such as “anticipates,” “believes,” “estimates,” “expects,” “intends,” “plans,” “potential,” “predicts,” “projects,” “seeks,” “should,” “will,” or words of similar meaning and include, but are not limited to, statements regarding the outlook for the Company’s future business and financial performance.Such forward-looking statements are based on the current beliefs of our management as well as assumptions made by and information currently available to them, which are subject to inherent uncertainties, risks and changes in circumstances that are difficult to predict.Actual outcomes and results may vary materially from these forward-looking statements based on a variety of risks and uncertainties including: the uncertainty of the impact of the COVID-19 pandemic and measures taken in response thereto; the effect that measures taken to mitigate the COVID-19 pandemic have on our operations, including our ability to timely deliver our titles and other products, and on the operations of our counterparties, including retailers and distributors; the effects of the COVID-19 pandemic on both consumer demand and the discretionary spending patterns of our customers as the situation with the pandemic continues to evolve; our ability to successfully integrate Dynamixyz’s operations and employees; the risks of conducting business internationally; the impact of reductions in interest rates by the Federal Reserve and other central banks, including on our short-term investment portfolio; the impact of potential inflation; volatility in foreign currency exchange rates; our dependence on key management and product development personnel; our dependence on our NBA 2K and Grand Theft Auto products and our ability to develop other hit titles; our ability to leverage opportunities on PlayStation®5 and Xbox Series X|S; the timely release and significant market acceptance of our games; the ability to maintain acceptable pricing levels on our games; and risks associated with international operations.

Other important factors and information are contained in the Company’s most recent Annual Report on Form 10-K, including the risks summarized in the section entitled “Risk Factors,” the Company’s most recent Quarterly Report on Form 10-Q, and the Company’s other periodic filings with the SEC, which can be accessed at www.take2games.com.All forward-looking statements are qualified by these cautionary statements and apply only as of the date they are made.The Company undertakes no obligation to update any forward-looking statement, whether as a result of new information, future events or otherwise.

編集者
ゲームアートやインディーゲームの関心を経て、ニュースを中心にライターをしています。こっそり音楽も作っています。

本ページはアフィリエイトプログラムによる収益を得ている場合がございます

新着記事

新着記事

ピックアップ

連載・特集一覧

カテゴリ

その他

若ゲのいたり

カテゴリーピックアップ